Volkswagen golf mk7 (2013 — 2020) review

Бензиновые двигатели

Двигатель 1.2 TSI в начале производства имел проблемы с регулятором фаз ГРМ (до 2015 года). Официальные сервисы меняли фазорегулятор по гарантии вместе с регулирующим клапаном. Стоит проверить — была ли замена в интересующем вас автомобиле. VW устранял дефект бесплатно до 2020 года.

Общей проблемой, беспокоящей моторы 1.2 и 1.4 TSI после 100-150 тыс. км, является увеличение расхода масла. Причина — закоксовывание и залегание колец. Стоимость ремонта — 100-150 тыс. рублей. В 2014 году появились модернизированные кольца. В редких случаях при разрушении поршней дело доходит до задиров на стенках цилиндров. 

Спустя 100-150 тыс. км внимания может потребовать актуатор турбокомпрессора. Его шток клинит, либо появляется люфт. Новый актуатор доступен за 16 000 рублей, а за замену в сервисе попросят около 3000 рублей.

Все упомянутые выше моторы имеют проблемы с водяным насосом (7-18 тысяч рублей), который не выдерживает установленного производителем интервала 210 000 км. Его лучше заменить вместе с ремнем ГРМ уже через 100-120 тыс. км. Комплект ГРМ обойдется в сумму 7-14 тысяч рублей, а работа по замене ремня оценивается в 5-8 тысяч рублей.

Более мощные турбомоторы 1.8 и 2.0 TSI (ЕА888 уже 3-го поколения) зарекомендовали себя неплохо. У них больше нет склонности к повышенному расходу масла, а проблема накопления нагара на впускных клапанах решена с помощью дополнительной форсунки.

В то же время, встречается потеря охлаждающей жидкости через модуль регулирования температуры. Термостат — не точный термин, так как в состав модуля входит и водяной насос.

Перед покупкой версий GTI и R с двигателем 2.0 TSI следует проверить историю обслуживания и состояние привода ГРМ. Хотя срок службы цепи и увеличился, но риск преждевременного растяжения все еще существует.

Последние двигатели 1.0 и 1.5 TSI (тоже серии ЕА211), пока еще не создают проблем. Однако, следует помнить, что 1,5-литровый турбомотор имеет сложную конструкцию, которая в будущем может доставить неприятности. В частности, сажевый фильтр и система АСТ, отключающая цилиндры, когда двигатель работает при низких нагрузках. Данную систему имеет и часть моторов 1.4 TSI.

Другие проблемы и неисправности

Отсутствие реакции камеры заднего вида на включение передачи заднего хода. Причина – попадание грязи через механизм открывания двери и повреждение камеры.

Влажность в передней и задней части салона. Если вода появляется спереди, то в этом виноват неправильно проложенный дренажный канал от испарителя кондиционера. Вода сзади – проблема плохо установленных уплотнителей.

Если вдруг откажет указатель температуры охлаждающей жидкости и уровня топлива, то необходимо быть готовым к дорогостоящей замене приборной панели. Просто поставить приборку от другого авто не получится, так как сложная электронная мультиплексная сеть имеет своего рода защиту. Впрочем, данный недуг встречается не часто.

В возрастных экземплярах нередко обнаруживается вспучивание лакокрасочного покрытия в районе стыка заднего крыла и бампера. Следы начала коррозии порой наблюдаются и в местах сколов над ветровым стеклом.

По прошествии 100-150 тыс. км приходится ремонтировать сервопривод заслонки отопителя (3-5 тыс. рублей).

Время от времени подводит и сервопривод замка лючка бензобака (2-3 тыс. рублей).

Practicality

Despite its comfortable, borderline luxurious status, the Volkswagen Golf Mk7 is still an effective three- and five-door hatchback, with impressive levels of practicality and flexibility.

Five-door versions – which account for the bulk of the range – are self-evidently more family friendly and by far the more popular bodystyle, even in the sportier echelons of the range. In fact, the only Golf that isn’t especially practical is the limited edition GTI Clubsport S with no rear seats and a completely open boot.

All other Golfs have a 60:40 split rear seat with a load-through panel behind the rear centre armrest optionally available on many models. The seats fold virtually flat too, creating a continuous level depending upon the height you set the adjustable boot floor.

For petrol- and diesel-engined Golfs, the boot is 380 litres when all the seats are occupied, expanding to 1,270 litres when the back three are folded over. The cabin’s dotted with good-sized storage cubbies, an adjustable front armrest and well-sited 12-volt charging and USB points.

Handling

The Volkswagen Golf Mk7 has excellent handling. Its low, broad stance combined with sophisticated independent rear suspension arrangement on all but the lowest-powered variants, minimises the VW’s body roll making it more agile and consequently more fun than many hatchbacks in this segment to drive.

All Golfs also come with XDS – a feature once reserved for the GTI model. In essence this electronic system reduces the amount of power being sent to a front wheel that’s losing traction, while through corners it feeds more to the ‘outer’ wheel, increasing stability and speed in the process.

It also works in conjunction with the Electronic Stability Control (ESC) which compensates for any tendency for the Golf to push wide through bends (understeer), making handling more precise and neutral.

The Golf is fitted with a variable ratio steering system that responds differently depending upon your speed – it makes town driving a doddle and parking easier by turning the wheels more for a given input at the steering wheel. There are also different driver modes to vary the weighting and while at slow speeds it feels a tad artificial, it weighs up progressively as speed increases.

Проверяйте хорошо

Volkswagen Golf 7 заслуживает неплохих оценок. Несмотря на множество новых решений и значительную потерю веса серьезных проблем практически не наблюдается.

Потенциально высокие затраты могут быть связаны с высокофорсированными дизельными двигателями. Стоит помнить, что дизельные агрегаты занимают больше места в моторном отсеке, чем более мелкие бензиновые моторы, а это увеличивает стоимость обслуживания и ремонта.

С осознанием потенциальных затрат следует подходить и к выбору коробок передач с двойным сцеплением DSG.

При осмотре необходимо тщательно проверить работу электронных систем, потому что неисправности бывают. И не всегда расходы на ремонт ограничиваются обновлением программного обеспечения. Особенно, после небрежного устранения последствий ДТП.

Дизельные двигатели

Неплохо показали себя и дизельные агрегаты из новой серии ЕА288. Впрочем, без инцидентов не обходится. Типичная проблема турбодизелей объемом 1,6 и 2,0 литра – невысокий ресурс пластикового насоса охлаждающей жидкости.

Кроме того, встречаются проблемы с натяжителем ремня ГРМ. После замены старого натяжителя производства Gates на продукт компании Dayco проблема больше не повторяется. Вместе с ним следует заменить и ремень.

В двухлитровом дизельном двигателе преждевременно заканчивается подушка двигателя со стороны коробки передач. Стоимость новой детали – 6-11 тысяч рублей.

Механики так же отмечают случаи прогара прокладки под головкой блока цилиндров дизельного 2.0 TDI после 100 000 км. Виной тому агрессивное вождение и слишком тонкая прокладка. Она тоньше в сравнении с двигателями предыдущих серий. Стоимость ремонта высокая.

Среди типичных неисправностей дизельных агрегатов следует отметить забитый сажевый фильтр DPF. Иногда его можно очистить. Но, если даже придется менять, то затраты будут не столь велики, как несколько лет назад – порядка 27 000 рублей.

Последний элемент, который иногда подводит – электромагнитные форсунки Bosch. Стоимость одной форсунки – около 27-30 тыс. рублей. За ремонт форсунки в специализированном сервисе попросят в районе 14 000 рублей.

Comfort

Comfort is one of the Volkswagen Golf Mk7’s hallmarks. The seats, be they the standard variety, the ErgoComfort ones or the sports numbers support you very well, with a wide range of adjustment to obtain a fine seating position.

Those sports seats in particular perform a neat trick of feeling properly figure-hugging, but with enough support and comfort to take the pain out of longer journeys.

Of primary note should be the ride quality, which even on the larger alloy wheels and sports suspension is better than other family hatchbacks. No matter what is thrown at the dampers, they soak up imperfections, no matter how sharp, short, extreme or gradual with instant response and assured reactions.

Models fitted with the optional Adaptive Chassis Control, which allows the driver to select between Comfort, Normal and Sport modes for the suspension, perform even better. The degree of compliance in Comfort mode in the sportier Golfs really impresses.

On the motorway it feels right at home, the engine barely audible at a steady throttle, as the suspension smothers any unsightly expansion gaps in the road surface. There’s very little in the way of noticeable wind noise either and, despite the large wheels and tyres fitted, road noise is kept to a minimum also.

Потеря веса

Дополнительные опасения могут быть вызваны тем, что Гольф 7 сильно похудел. Например, кузов стал легче на 37 кг, ходовая — на 26 кг, а электрика – на 6 кг. Разница в массе между базовыми Golf VI и Golf VII составляет 100 кг. Повлияло ли это на качество? Похоже, немного сказалось.

Мы слышали, например, о легко царапающихся передних стеклах, а так же о скоропортящихся уплотнителях задних дверей в пятидверных версиях (вода через них попадала в салон). Что интересно, в более поздних машинах (с 2017 года) могут запотевать фары.

В автомобилях с двигателем мощностью менее 120 л.с. сзади установлена скручиваемая балка, а в более сильных модификациях – многорычажная подвеска.

В остальном, ничего смертельного. Мастерские, обслуживающие корпоративные автомобили, и сами водители положительно отзываются об этой модели. Пока Фольксваген Гольф 7 не создает серьезных проблем. Тем не менее, некоторые неисправности встречались. Прежде всего, в популярных версиях оказались не очень долговечными подшипники механической коробки передач. Коробка либо менялась по гарантии, либо более или менее успешно ремонтировалась.

В рамках сервисной акции обновлялись цапфы передних колес, которые в автомобилях первых партий были изготовлены из плохо закаленной стали. Часть машин имела проблемы с усилителем тормозов. Педаль тормоза становилась тугой, и высвечивался индикатор неисправной тормозной системы. Виновником был вакуумный шланг. Его менять довольно сложно.

What’s it like inside?

With the Golf Mk7, it’s all about quality and clarity and almost every component smacks of it. From the clear and easy-to-read instruments through to the high-quality colour LCD displays and the neatly laid out switchgear, everything is incredibly intuitive and simple-to-use.

It’s also worth noting that an optional 9.2-inch touchscreen became available in 2017 featuring a glass front and super-sensitive display, as well as a powerful processor and gesture control alongside a vast suite of apps. This system should be right at the cutting edge of infotainment systems, but a lack of physical buttons hampers its usability. Cheaper systems, with a pair of rotary knobs, are much easier to use on the move.

The quality of materials used elsewhere in the cabin are exemplary. Soft touch plastics dominate, with less glitzy finishes found only where the hand is less likely to stray – otherwise every other contact point feels reassuringly more expensive than the car’s list price would suggest.

Модификации

В 2014 году был представлен Golf Sportsvan. Это крупный компактвэн, созданный на удлиненной платформе MQB.

Volkswagen GTE и e-Golf

Гибридная версия GTE с возможность зарядки от розетки обеспечивает хорошую производительность. Общая мощность системы 204 л.с., и согласно данным производителя автомобиль может преодолеть на электричестве 50 км. Однако, автожурналистам в зимних тестах удавалось проехать не больше 23 километров.

Полностью электрическая версия e-Golf, согласно заявлениям VW, способна покрыть 190 км (версия 115 л.с.), а позже – 300 км (136 л.с.).

Volkswagen Golf GTI и GTD

Семейство спортивных Гольфов открывает вариант GTI. Он был доступен только как хэтчбек, а его двигатель развивал мощность 220 — 310 л.с. GTI – это, конечно же, шотландская клетка на сиденьях, передний привод и блокировка дифференциала с электронным управлением. Для экономных предусмотрен вариант GTD с 2-литровым дизельным двигателем мощностью 184 л.с. Он похож на GTI, но имеет слегка заниженную и усиленную подвеску.

Самая могучая – флагманская версия Clubsport S, выпущенная ограниченной серией 400 штук. 

Volkswagen Golf R

На вершине спортивного списка лежит мощная версия R, которая всегда идет только с полным приводом. Аналогично GTI можно выбрать ручную или автоматизированную коробку передач DSG. Golf R впервые был доступен и в кузове универсал. С 2013 по 2017 год отдача мотора достигала 300 л.с., а после – 310 л.с. С DSG разгон до 100 км/ч занимал 4,6 секунды.

В 2016-2017 годах производитель предложил ограниченную версию R360S, чей двигатель ЕА888 развивал 360 л.с.

Reliability

‘If only everything in life was as reliable as a Volkswagen’; a phrase dreamed-up by marketing executives decades ago that has stuck ever since. And the good news is that Volkswagen Golf reliability should live up to its legendary reputation.

All of the major mechanical components for the petrol and diesel ranges are shared across the entire Volkswagen Group range with a few maladies reported, but nothing major. It’s mainly the relative infancy of the plug-in hybrid and electrical drivetrains where there are a few question marks.

Much of the electronic software for safety and driver assistance is shared, too, although DVSA does cite one recall centred around the steering – this only affected a small number of 2015 cars. The Parkers’ Owners’ Reviews section suggests customers of this-generation Golf are on the whole broadly positive about their Volkswagen experience, although there are one or two tales of woe in there.

What’s it like to drive?

Regardless of whether you choose a petrol or diesel engine, performance – and efficiency – will be boosted by a turbocharger. 

Despite the varying power outputs, all of the TDI engines in the Golf are either 1.6- or 2.0-litres in capacity. The smaller 1.6-litre TDI unit was originally launched in 90hp and 105hp guises but all of the current versions produce 115hp. Although outright speed isn’t the name of the game here, both five-speed manual and seven-speed DSG automatic transmission versions can reach 123mph, while the 0-62mph test takes 10.3 and 10.5 seconds, respectively.

Pre-2017 facelift there was also a BlueMotion version of the 1.6-litre, with various aerodynamic body aids to help it cheat the wind in its efficiency quest – although the smoothed-over bodywork helps the top speed increase to 124mph. This is the most fuel-efficient of the diesel Golfs with an official claim of 83.1mpg and CO2 emissions of 89g/km. We’re awaiting news of its facelifted replacement.

More performance is available with the 2.0-litre TDIs, available with 150hp or 184hp if you go for the sportier Golf GTD, producing 340Nm and 380Nm of torque from 1,750rpm. Both are equipped with a six-speed manual as standard, while post-facelift the optional DSG has been upgraded from six to seven ratios, in line with the rest of the range.

The lower-powered version in manual form can achieve 134mph and a 0-62mph time of 8.6 seconds (133mph and an identical 0-62mph for the DSG), while the GTD raises the stakes to 144mph and 7.5 seconds (143mph and 7.4 for the DSG). Post-facelift, VW has added a GTD BlueLine trim alongside the regular GTD for improved efficiency; this somehow still matches the regular versions’ performance.

Safety

There are no prizes for guessing that Volkswagen Golf Mk7 safety standards were extremely high, with the car being awarded the maximum five stars for its crash-testing performance by Euro NCAP. It’s still a safe place to put your family. That’s partly down to the seven airbags (including one for the drivers’ knees) fitted as standard, but also for the array of other safety devices to be found within the VW.

On top of the usual ESP stability system, the Golf also comes with Automatic Post-Collision Braking which applies the stoppers to a car immediately after an accident, lessening the chance of making contact with other vehicles in the aftermath.

There’s also a Pre-Crash system which tensions seatbelts and closes the gap on opened windows and sunroofs to improve the effectiveness of the airbags if a crash is imminent.

After the 2017 facelift, this autonomous emergency braking system was upgraded to include pedestrian recognition, so it should brake for them, too. A road sign recognition system detects speed limits and displays them on the dashboard, while Light Assist controls the high and low beam output automatically in the face of oncoming traffic. Dynamic Light Assist does the same, but keeps high beam on above 37mph and simply masks the output only where it will potentially disturb other road users.

VW Golf Mk7 petrol engines

Smallest of the turbocharged petrol engines is the three-cylinder 1.0-litre TSI. Post-facelift this offers a choice of 85hp/175Nm or 110hp/200Nm – the former capable of 0-62mph in 11.9 seconds, the latter the same sprint in 9.9 (which makes it slightly faster than the old 115hp version). Top speeds are 112mph and 122mph.

The 1.4-litre TSI remains available in 125hp guise with 200Nm of torque from a lowly 1,400rpm. With both the six-speed manual and seven-speed DSG it’ll reach 127mph and get from 0-62mph in 9.1 seconds.

Joining the range mid-2017, the 1.5-litre TSI Evo comes with 130hp or 150hp for greater performance. It can shut-down the engine whenever you’re off the throttle, borrowing technology from the GTE, while the 150hp variant makes do with Active Cylinder Technology (ACT) to switch off just two cylinders under light load.

GTE: the plug-in hybrid option

If you want to be green without sacrificing fun you will find the plug-in hybrid Golf GTE of interest thanks to its 1.4-litre TSI engine and electric motor combination. It promises GTI-style performance but with far more efficient running costs.

With a top speed of 135mph, the GTE can sprint to 62mph from a standstill in 7.6 seconds, yet return a claimed 188mpg. After driving the updated GTE we came away slightly disappointed with its noise and performance considering the GT aspect its name. The engine sounds coarse and has to be worked very hard to provide meaningful progress, but for many the ultra-low running costs and array of standard kit will more than make up for its dynamic shortcomings.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector